Hodonín (CZ) - 9. & 10. závod - 08. & 09. 10. 2022

Kompletní report ze Slovakia Ringu

J – Junioři
Juniorská třída pro jezdce do 20 let je letos skvěle obsazená a nejinak tomu bylo na SK Ringu, z čehož máme obrovskou radost. V sobotu se na start postavilo devět juniorů, téměř všichni ze špičky šampionátu. Do víkendu nejlépe vstoupil Aurel Kaufman. Průběžně vedoucí jezdec šampionátu získal sobotní vítězství o jednu desetinu sekundy. V prvních dvou jízdách sice shazoval kužely, ale do třetí jízdy udržel nervy a zajel potřebnou čistou jízdu. Druhé místo si s minimální ztrátou připsal Martin Migdal s jeho nově upraveným speciálem C2 VTS. Třetí skončil již s větším odstupem pěti vteřin Maxmilián Kepeň.

Do nedělního závodu naskočilo ještě o dva juniory víc, tzn. startovka se rozrostla na jedenáct jezdců a opět to byl těsný souboj o vítězství. Tentokrát si však první dva prohodili pozice. Martin Migdal dokázal zrychlit, zajel první dvě jízdy rychle a čistě a i přes 20s penalizaci v závěrečné jízdě získal první vítězství v sezóně. Vteřinu za ním skončil sobotní vítěz Aurel Kaufman a další tři vteřiny zpět Martin Kraus, který získal první podiové umístění v jeho první sezóně po několika „bramborových“ příčkách. Souboj o juniorského šampiona bude nadále zajímavý, protože rozdíly (a obzvláště po škrtání) jsou stále minimální. První je Aurel Kaufman a druhé místo si dělí se stejným počtem bodů Jakub Procházka s Martinem Migdalem.

Ž - Ženy
Ženská třída zaznamenala na Slovakia Ringu největší účast sezóny. V sobotu se zúčastnilo pět závodnic, v neděli dokonce devět a po oba dny to byl pěkný souboj o bednu. Sobotní vítězkou se stala Hedvig Tünde Bognár z Maďarska. První dvě jízdy zajela pěkně a čistě, což ji umožnilo riskantní třetí jízdu. Ta sice nevyšla, ale na první flek jí to stačilo. 2,5 vteřiny za ní skončila Silvia Baranková a to dokonce v jejím prvním závodě sezóny ČSAS. Třetí místo pak vyjezdila Veronika Lorencová s odstupem dalších tří vteřin.

Do nedělního podniku naskočily další rychlé závodnice, které svedly vyrovnaný boj o první flek. První místo získala Sabine Gogová. Ta chybovala pouze v první jízdě, další časy již vyčistila uzmula si tak první místo o pouhou jednu desetinu. Tu jednu desetinku za ní skončila Tereza Hunčovská, které se naopak nepovedlo zajet rozhodující jízdu čistě. Třetí místo si připsala sobotní vítězka, Hedvig Tünde Bognár. V čele šampionátu se udržela Lucie Drbalová, druhá je Hedvig Tünde Bognár se ztrátou jednoho bodu a třetí o šest bodů zpět Oľga Novotná.

S1 – Série do 1600 ccm
Víkendové výsledky v S1 byly jako přes kopírák, když si celá první pětka udržela stejné pozice jak v sobotu, tak i v neděli. Přesto to ale nebylo nudné závodění. Zejména první trojice svedla maximálně vyrovnaný souboj po oba dny. Vítězem obou závodů se nakonec stal Zdenko Gergel. Ten si v sobotu držel přibližně vteřinový náskok před challenge jízdou, ve které se ještě vyburcoval a zajel top čas dne. V neděli tento výkon zopakoval a opět stál v čele se vteřinovým náskokem. Druhé místo zůstalo v rodině, konkrétně si jej připsal otec, Zdeněk Gergel. Ten v sobotu vstupoval do challenge z třetí pozice, ale i on se dokázal zlepšit a poskočil na druhý flek. V neděli pak držel druhou příčku po celý den a domů veze tak dvojnásobné stříbro. Ten, kdo tentokrát tahal za kratší konec, byl Martin Magát. V sobotu o třetí pozici rozhodla challenge jízda a ztratil opravdu jen minimum času. V neděli to bylo o něco jasnější, když ve druhé jízdě obdržel 20s penalizaci, kterou si sice do výsledků škrtnul, ale přišel tak možnost jet „hop nebo trop“ v poslední jízdě. Tato trojice si dělí i přední příčky pořadí šampionátu. První je po pěti závodech Zdeněk Gergel, druhý Zdenko Gergel a třetí Martin Magát.

S2 – Série do 2000 ccm
Druhá sériová třída přinesla podobný scénář. V sobotním závodě šel do čela Pavol Zajac od úvodní jízdy a do challenge vstupoval se čtyř-vteřinovým náskokem. V rozstřelu lehce zpomalil a pěknou čistou jízdou si zajistil vítězství. Nakonec ale jen velmi těsné. Patrik Sokolík se totiž vyhecoval k super rychlé jízdě, kdy vylepšil svůj nejlepší čas o 1,5 vteřiny. Ve výsledku to ale přeci jen bylo to druhé místo se ztrátou jedné desetiny. Přibližně vteřinu až dvě se za těmito borci pohyboval Matuš Ryzi a naopak stejný náskok si držel i na místo čtvrté. V jeho prvním závodě sezóny tak bral bronz. V nedělním závodě si pak počínal Pavol Zajac suverénněji. I přes 2s penalizaci v první jízdě držel náskok po celý den a bral tak druhé víkendové vítězství. Na stříbrné příčce se také nic nezměnilo. Patrik Sokolík podal obdivuhodně konzistentní výkon, když všechny tři jízdy zajel ve dvou desetinách. Třetí místo se ztrátou šesti desetin získal nově příchozí jezdec na neděli, Róbert Galovič starší. V čele šampionátu se udržel Patrik Sokolík, lehce se mu přiblížil Pavol Zajac a na třetí příčce zůstal Dušan Škulavík.

S3 – Série nad 2000 ccm
Nejobsazenější třída obou závodů a neskutečně nabité pole plné rychlých jezdců a aut. Poprvé se na závodě ČSautoslalomu objevilo Porsche GT4RS a byl to neskutečný nářez. O to víc, když za jeho volantem seděli mistři volantu, Dávid Nemček, Ján Poláček a v neděli ještě Martin Vajda. Tito borci rozhodně potvrdili roli favoritů a maximálně využili potenciál červené rakety. Po celý víkend měl lehce navrch Dávid Nemček. V sobotu byl rychlejší přibližně o vteřinu, v neděli dokonce o dvě. Suverénním výkonem si tak odvezl dvojnásobné zlato v této těžké třídě, ke kterému dokonce přidal třetí a druhé místo absolutního pořadí. V závěsu za ním se po oba dny držel dablér s totožným autem a tedy dvakrát stříbrný jezdec, Ján Poláček. Ze zbytku pole byl pak nejrychlejší Filip Melicher, který v neděli navíc předstihl i Martina Vajdu jedoucího na zmíněné GT4RS. V této šíleně nabité třídě získal v sobotu moc pěkné čtvrté místo Zsolt Nagy a páté Lubomír Matejička. V neděli to pak byl Martin Vajda a Ján Kundlák. Letos je v S3 velmi náročné sbírat body a vypovídá o tom i vyrovnané pořadí šampionátu. První je zatím Martin Ušela, druhý Dávid Nemček a třetí Filip Melicher.

SP1 – Sport do 1400 ccm
Startovní pole se v obou víkendových závodech skládalo z 8 jezdců a všichni tak měli jistotu zisku alespoň jednoho bodu. Do challenge se dostala trojice jezdců, která ukázala nejtěsnější challenge souboj. Všechny tři totiž v samotném času na trati dělily pouhé dvě desetiny. Rozstřelovou jízdu nejlépe zvládl Róbert Kovács, který tak potvrdil vedoucí pozici po základní části. Druhý skončil Miroslav Homola, čímž skončila jeho vítězná šňůra. Bronzový stupínek obsadil Peter Ganozcy po chybce a 2s penalizaci.

Do nedělního závodu nenastoupil sobotní vítěz Robert Kovács, takže jsme čekali jiného vítěze. Na vítěznou vlnu se vrátil Miroslav Homola a rozšířil tak sbírku 10 bodových závodů na čtyři z letošních pěti možných. Vteřinu za ním dokončil jeho týmový kolega Ľuboš Jenis. Oba členové týmu HoKaJo podali konzistentní a sebevědomý výkon bez jediné penalizace. Třetí místo si ze soboty zopakoval Peter Ganoczy, který sice každou jízdou zrychloval, ale na první dvojici tentokrát neměl. Stejné pořadí jako v nedělním závodě můžeme vidět i v hodnocení šampionátu, tzn. první Miroslav Homola, druhý Ľuboš Jenis a třetí Peter Ganoczy.

SP2 – Sport do 1600 ccm
Skromněji obsazená třída, ale tři vyrovnaná Saxa VTS ukázaly pěkný souboj o sobotní bednu a vítězství. Lehce navrch měl Peter Holubčík, který si držel první flek již po základní části a v challenge dokázal tempo udržet, zajel čistě a dovršil tak zlatý hattrick tří vítězství. Vteřinu za ním dokončil challenge Jan Maděra a také tak potvrdil svoji pozici ze základní části. Podium zkompletoval Dávid Lekeš s jeho novým Saxem, od kterého můžeme čekat další zrychlování během sžívání se s autem. Druhý závodní den bylo pole o něco více roztahané a ustálilo se již po první jízdě. Peter Holubčík s poměrně jasným náskokem šesti vteřin zopakoval předchozí vítězství. I na druhém místě se nic nezměnilo, když jej vyjezdil Jan Maděra s ještě větší rezervou na třetího muže v pořadí, kterým byl nově příchozí Jirka Bařina. Náskok v čele šampionátu upevnil Peter Holubčík před dvojicí jezdců, která tento podnik vynechala, tedy před Jakubem Procházkou a Ondrou Hunčovským.

SP3 – Sport do 2000 ccm
Druhá nejobsazenější třída víkendu, 25 a 22 jezdců na startovce je opravdu nářez. Boj o bednu i body v první osmičce tak byl opět náročný a každá malá chybka či penalizace může znamenat rozdíl několika pozic. Přesto první trojice lehce uskočila a brzy si zajistila postup do challenge. Z první pozice do ní vstupoval Andrej Hronec, který sice zajel nejrychlejší čas, ale k němu si připsal 2s penalizaci, která ho odsunula na finální druhé místo. Na jeho úkor poskočil vpřed Daniel Bátora, který předvedl neskutečně konzistentní výkon po celý den, neshodil jediný kužel a zajistil si tak první vítězství v této náročně třídě. Třetí místo obsadil Maroš Mészáros, který v challenge naopak chyboval a zakotvil tak na bronzovém stupínku.

Nedělní podnik byl snad ještě vyrovnanější, když rozdíl mezi první a sedmým v cíli na součtu dvou časů byl pouhých šest sekund. Jakub Škopek předvedl krásný výkon, zajel tři jízdy ve třech desetinách, neshodil jediný kužel a po zásluze si odvezl cenné vítězství. O jednu příčku vpřed oproti sobotě poskočil Maroš Meszáros, který tentokrát zvládl závod bez jediné výraznější chyby a zakončil tak úspěšný víkend druhým místem se ztrátou jedné vteřiny. Třetí místo obsadil Pavol Matlovič, přičemž po první jízdě to pro něj vypadalo ještě nadějněji, ale ve druhé chyboval a ve výsledku je tak třetí místo rozhodně uspokojivé. Čelo šampionátu máme v polovině sezóny krásně vyrovnané. První je Andrej Hronec, druhý Maroš Mészáros, třetí Jakub Škopek, čtvrtý Daniel Bátora a pátý Pavel Paseka.

SP4 – Sport nad 2000 ccm
Na start sobotního závodu se postavilo 12 jezdců hodnocených v obsahově neomezené sportovní třídě. Favorizovaní jezdci potvrdili svoje role a průběžně vedoucí jezdec šampionátu, Martin Bátora, diktoval tempo již od rána. Držel přibližně dvou vteřinový náskok, v challenge jej potvrdil a krásnou čistou jízdou si zajistil sobotní vítězství, ke kterému přidal druhé místo absolutního pořadí a podtrhl tak úspěšnou sobotu. Z druhého místa do challenge vstupoval jeho nejbližší soupeř, Branislav Goga. Ten se na challenge dobře naladil, posunul svůj nej čas o jednu vteřinu a druhé místo tak i bezpečně udržel. Logicky tedy ani na třetím místě nedošlo ke změně, když jej obsadil Aleš Dokoupil. Ten vybojoval cenný postup do challenge, kde mohl jen získat. Časově ale nestačil, navíc si připsal 2s penalizaci a bere tak pěkné třetí místo a první podium v sezóně.

Do nedělního závodu naskočilo ještě o dva jezdce navíc, ale pole čtyř nejrychlejších se udrželo stejné, přeci jen ale přeházené. Branislav Goga byl tentokrát rychlejší, závodní den otevřel neuvěřitelně rychlou jízdou a dokázal urvat vítězství a k němu pěkné šesté místo absolutně se statusem nejrychlejšího „espéčka“. Na druhé místo klesnul Martin Bátora, který lehce ztratil jeho sobotní tempo a poprvé byl v letošní sezóně pokořen. Na třetím místě došlo také ke změně, protože Aleše Dokoupila tentokrát předstihl o jednu vteřinu Peter Nemčič, který podal nejvyrovnanější výkon z celého startovního pole, když všechny tři jízdy zajel v 11 setinách sekundy a odměnou mu tak byla bronzová pozice. Po pěti závodech máme v průběžném pořadí na vedoucí příčce Martina Bátoru, druhý je Branislav Goga a třetí Peter Nemčič.

R1 – Racing do 1600 ccm
Silně obsazená třída s 19 závodními speciály v sobotu, respektive 14 v neděli. O postup do challenge se utkali zejména čtyři jezdci, které dělilo pouze 1,5 vteřiny po třech jízdách, přičemž těsně před branami rozstřelu zůstal čtvrtý Martin Hrivnák. Vzhledem k vyrovnanosti první trojice bylo jasné, že v challenge se může stát cokoliv a to se také potvrdilo, když se první trojice kompletně proházela. Rozhodující jízdu zvládl nejlépe Michal Lupač, zajel jeho nej čas dne a připsal si tak první vítězství v R1. Na druhé místo poskočil Dušan Šurýn s tří desetinovou ztrátou na týmového kolegu a až na třetí místo se propadl Matúš Urík, který do challenge vstupoval z vedoucí pozice. Matúš nedokázal zopakovat časy ze základní části a ztratil na vítěze necelých šest desetin. K tomu si ale připsal krásné čtvrté místo absolutního pořadí s další minimální ztrátou jedné desetiny na třetího. Suma sumárum to byl velmi zajímavý a hodně vyrovnaný souboj těchto tradičních soupeřů. Do druhého závodu víkendu pole lehce prořídlo a uvolnila se tak šance i pro jiné jezdce. Toho využil Filip Obora, který se vyšplhal ze sobotního pátého místa až na nedělní třetí a přidal tak již čtvrté podium v sezóně. První dvojice mu však značně uskočila a odehrál se v ní podobný souboj jako v neděli. Víkendové dvojité vítězství a maximální počet bodů z víkendu nakonec získal Michal Lupač s náskokem pěti desetin. I na druhém místě se tedy objevil stejný jezdec jako v sobotu, Dušan Šurýn. Ten se díky porci bodů posunul do čela šampionátu, pět bodů za ním je dvojice Michal Lupač a Filip Obora.

R2 – Racing nad 1600 ccm
Druhá závodní třída čítala 9 jezdců v sobotu a 11 v neděli, přičemž startovní pole se mezi dny poměrně radikálně obměnilo. Sobotní klání nabídlo pěknou podívanou a souboj tří jezdců o vítězství. Pavel Müller vstupoval do challenge z druhé pozice s malou ztrátou, přesto s nadějí, jelikož časově na vítězství rozhodně měl. V challenge to prokázal, zajel velmi rychlý čas bez penalizace a připsal si první vítězství v sezóně. Druhé a třetí místo si podělili dabléři na stejném autě. Ondřej Dostál ukazoval po celý den rychlejší tempo a potvrdil jej druhým místem ve třídě. Třetí místo pak připadlo Martinovi Dostálovi.

Do nedělního závodu tato dvojice nenastoupila, ale za to se objevili další rychlí jezdci. Ze třídy SP4 byl do R2 přeřazený Ľuboš Čelín, kterého tedy čekala premiéra mezi speciály. Svoji rychlost však rozhodně prokázal, byl v čele hned od první jízdy, celý den zajel bez jediné chyby a sebevědomě tak získal první vítězství. Druhé místo tentokrát obsadil sobotní vítěz Pavel Müller se ztrátou tří vteřin na vítěze. Dalších sedm vteřin zpět skončil nově příchozí, Ondřej Hošek, a získal tak podium hned při jeho premiéře na Slovakia Ringu. Jasně vedoucím jezdcem šampionátu je Pavel Müller, ale za ním je smečka velmi vyrovnaná. Druhé místo si zatím dělí David Migdal a Antonín Červenka.

SC – Supercars
Do sobotního závodu nastoupily pouze dva speciály typu „Supercars“, konkrétně Robert Pástor se speciálem Fiat 126 Proto a Nina Piatriková s motokárou Rotax Max 125. Robert potvrdil roli favorita, vedl hned od dopoledních jízd a první flek udržel i po rozstřelu. Ba co víc, získal také absolutní vítězství ze všech 116 jezdců a jako jediný se dostal s časem pod hranici 1 minuty a 30 sekund. Druhé místo obsadila Nina Piatriková s osmi vteřinovou ztrátou. Nedělní závod byl mezi touto dvojicí o poznání vyrovnanější a hlavně se třída rozrostla o další dva jezdce. Na prvních dvou místech se však nic nezměnilo, vyhrál Robert Pástor a druhá Nina Piatriková, tentokrát s malou ztrátou 1,6 vteřiny. Třetí místo obsadil Ondřej Hunčovský za volantem Tesly Model 3, která zažila premiéru na tratích ČSautoslalomu. Robert Pástor se dvěma výhrami posunul na první místo v šampionátu, stejně bodů ale horší umístění má druhá Nina Piatriková a třetí je po víkendové absenci Ladislav Pakši.

CS AUTOSLALOMMOTOKÁRY HODONÍN