Skip to main content

Tohle bylo vyvrcholení zimního šampionátu WSC 2023 se vším všudy! V Hodoníně panovalo krásné až skoro jarní počasí, vyrovnala se rekordní účast s 94 jezdci a o pořadí nejen v závodě, ale také o některých titulech letošních šampionů rozhodovala až poslední jízda dne a tedy i celého poháru, v některých případech to bylo dokonce jen pár setin, které o titulech rozhodly. Pojďme se tedy podívat, jak to v jednotlivých třídách probíhalo a dopadlo.

Třída do 1400 ccm

Pátý závod sezóny, pátá účast a páté vítězství. To je sezóna WSC pro Pavla Müllera, který se svým VW Polo stal jediným jezdcem celého šampionátu, který stanul na nejvyšším stupni ve všech pěti závodech. Tento úspěch je o to cennější, když se mu to povedlo v nejobsazenější třídě. Müller podal i tuto sobotu skvělý výkon, všech šest jízd vtěsnal do jedné vteřiny rozdílu, opanoval třídu o čtyři vteřiny a k vítězství navíc přidal třetí místo absolutní klasifikace. Těsný souboj o druhé místo svedla trojice jezdců, Červík, Kopecký a Mucha. Přetahovali se celý den o desetinky a rozhodlo se až ve dvou závěrečných jízdách. Skrytý potenciál objevil v závěru závodu Radek Červík se Škodou 105, který se jako jediný z této trojice nakonec dostal pod hranici jedné minuty a dvou vteřin a nakonec tak vybojoval druhé místo v závodě, kterým navíc potvrdil i druhé místo v šampionátu. Třetí příčku pak získal Filip Kopecký s Peugeotem 106 dalším pěkným a konzistentním výkonem, konkrétně dokončil závod o osm desetin za Červíkem a tři desetiny před Muchou. Třetí příčka v závodě mu navíc zajistila stejné místo v pořadí šampionátu.

Třída do 1600 ccm

Do šestnáctistovek tentokrát kvůli technickým problémům nenastoupil již jistý šampion třídy Jan Maděra. Naopak ale dorazil rychlý mladík Jakub Procházka s Mitsubishi Colt, pro kterého to byl první závod v rámci WSC. S novou tratí a podmínkami se popasoval na výbornou, od začátku nastavil tempo, kterému zbytek třídy nestíhal, ani jednou výrazně nechyboval, zajel všechny jízdy ve vteřině a poměrně suverénně tak získal vítězství téměř o devět vteřin. Stříbrnou příčku obsadil Dušan Šurýn s Citroënem Saxo. Ten jej zaujal hned od ranních jízd a stabilně si jej držel po celý den. Vyrovnaný souboj o třetí místo zvládl lépe Daniel Lupač s Citroënem Saxo VTS a ustál tlak dvojice jezdců za ním s náskokem jedné vteřiny. Po chybičce ve čtvrté jízdě zachoval klid, pátou a šestou jízdu zajel čistě a rychle a uhájil tak důležitou třetí příčku, která mu navíc vynesla i třetí místo v pořadí šampionátu a to dokonce v minimálním rozdílu, se stejným počtem bodů, ale lepším umístěním v jednotlivých závodech.

Třída do 2000 ccm

Ve dvoulitrech se již počtvrté za sebou zopakoval stejný scénář. Souboj o první místo mezi dvojicí na Peugeotu 205 GTI, Michalem Červenkou a Tondou Červenkou, a za nimi souboj mezi “zbytkem světa” o místo třetí. Na čele to navíc dopadlo počtvrté za sebou naprosto stejně. Michal Červenka byl i tentokrát o fous rychlejší, v poslední jízdě zajel absolutně nejrychlejší čas dne, kdy se jako jediný dostal pod hranici jedné minuty (59,593 s) a zvítězil s dvou vteřinovým náskokem před Tondou Červenkou. Naprosto samozřejmě tak ve stejném složení vypadá i pořadí šampionátu s osmi bodovým rozdílem mezi touto dvojicí. Na zbývající třetí místo na podiu si dělalo zálusk více jezdců a nejtěsnější souboj svedla zejména dvojice Ondřej Janáč a Tomáš Vičánek, kteří se mezi sebou prali i o třetí místo v šampionátu. V sobotu ukázal lepší formu Ondřej Janáč s Renaultem Clio. Přestože v polovině závodu tahal ještě za kratší konec, tak v odpolední sekci dokázal pěkně zrychlit, ani jednou nechyboval a závěrečný čas vylepšil dokonce ještě o dalších šest desetin. Ve výsledku tak uhájil třetí místo o jednu vteřinu a vrátil se tak na podium po druhém místě v úvodním závodě. Přestože na Janáče tentokrát již zmíněný Vičánek nestačil a dokončil čtvrtý, tak i přesto v celkovém součtu bodů dokázal získat titul druhého více-šampiona třídy.

Třída nad 2000 ccm

Nejtěsnější souboj o první místo jsme v posledním závodě WSC viděli v obsahově neomezené třídě, když se šest prvních jezdců vešlo do pouhých čtyř vteřin rozdílu. Z vítězství se nakonec mohl radovat Lumír Štěpán s VW Golf. Přestože nenastoupil do tréninku a musel tak “prodat” první závodní jízdu na trénink a přestože ho potrápily i technické problémy, tak dokázal v závěrečné jízdě získat síly na svoji stranu a připsal si druhé vítězství v sezóně o šest desetin. Druhou příčku v závodě obsadil nováček šampionátu, Jan Šplíchal startující s BMW M3 E46. U něj se sice projevila mírná nezkušenost, vícekrát chyboval, ale i tak měl velmi slušnou rychlost a bral stříbro se vteřinovým náskokem na dalšího jezdce v pořadí, kterým byl Roman Pelíšek a jeho Seat Leon. Pelíška také potrápily technické problémy, naštěstí ale až v poslední jízdě do které vstoupil s dostatečným náskokem. Mimo podium tentokrát stanula favorizovaná trojice Zahlava, Nahrebecki a Janča. Výborné výsledky z předchozích závodů jim však zajistily tituly i tak. Janča se stal dokonce šampionem třídy a Zahlava jejím více-šampionem.

Třída 4×4

Michal Černý dal po minulém odstoupení jeho Imprezu do pořádku, hned ráno nastavil vražedné tempo, po celý den ještě dále zrychloval a víceméně ani jednou nechyboval. Toto všechno přivedlo Černého k vítězství o luxusních deset vteřin a díky dalším okolnostem vybojoval titul šampiona třídy, čímž zopakoval svůj loňský úspěch. A aby to bylo ještě zajímavější, loni i letos se mu to povedlo nejtěsnějším možným způsobem. V obou případech totiž získal stejně bodů jako druhý jezdec v pořadí a titul mu vyneslo lepší umístění v jednotlivých závodech, což letos byly dvě vítězství v závodě. Souboj o sobotní druhé místo byl nejtěsnější z pohledu rozdílu mezi třemi jezdci. Druhý, třetí a čtvrtý v pořadí dokončili v jedné desetině rozdílu! Tento těsný souboj nejlépe ustál Filip Rulc se Subaru Impreza, mladší z dvojice bratrů, pro kterého to byl první skalp jeho bratra a také první podium v šampionátu. Třetí příčku získal David Pišl s výrazným Fiatem Uno a to také s minimálním náskokem šesti setin a tento náskok mu zajistil nejen bronz v závodě, ale také titul druhého více-šampiona WSC 2023. Poprvé v letošní sezóně mimo stupně vítězů stanul Dan Rulc, který dokončil na čtvrté příčce a tento jediný a minimální přešlap ho tak stál titul šampiona a s rovností bodů tak obsadil druhé místo v šampionátu.

Pátým závodem jsme zakončili pátý ročník zimního šampionátu WSC, který se zapíše jako nejobsazenější ročník historie seriálu. Nahoru však nešla jen kvantita, ale nesmírným způsobem také kvalita jezdců i techniky. Již nyní se můžeme těšit na další ročník, který zahájíme koncem roku 2023 a který sebou přinese částečné změny v pravidlech a rozšíření tříd. Ještě předtím se ale uvidíme na slavnostním vyhlášení šampionátu, v sobotu 15. 04. 2023 na motokárové trati v Dlhé při příležitosti úvodního závodu ČSautoslalomu 2023. My tedy nekončíme, spíš právě naopak. Začíná totiž jubilejní 10. ročník ČSAS. Na viděnou na trati!

Leave a Reply