Skip to main content

Detailní report o tom jak proběhl víkend v Trebaticích ve všech soutěžních třídách. 3 sériové třídy, 2 závody a 6 různých vítězů. To je trebatický víkend v kostce v rámci sériové divize. Favorizování jezdci Sportovních tříd potvrdili v Trebaticích své role a uzmuli si přední příčky pro sebe, přičemž dokonce až tři závodníci si připsali víkendový double! Desetinové souboje v rámci divize pro závodní speciály přinesly pět různých vítězů.

 

S1 – Série do 1600 ccm

V sobotním závodě jsme viděli nervy drásající souboj mezi třemi jezdci. Když nevezmeme v potaz penalizace, tak v Challenge je všechny dělily pouze 2 desetiny. Své zkušenosti ale ukázal Zdeněk Gergel a potvrdil formu z prvního závodu. V základní části závodu si držel cca o vteřinu rychlejší tempo než zbytek pole a do Challenge tak vstupoval z nejlepší pozice, kterou v závěrečné jízdě také potvrdil. Z druhého místa do rozstřelu vstupoval Stanislav Pecha, pro kterého to byla jeho vůbec první Challenge. Sice zajel nejrychlejší jízdu, ale shodil jeden kužel a 2-vteřinová penalizace ho tak odsunula na třetí flek. Skokanem ze třetího místa na druhé je naopak Jaroslav Parajka, který se v Challenge vybičoval k jeho nej času dne.

Do nedělního závodu pak nastala menší revoluce. Startovní pole totiž doplnil loňský šampion třídy Zdenko Gergel a také loňský více-šampion Martin Magát. Oba dva své role potvrdili a vystoupali na podium. Zdenko Gergel zvítězil poměrně přesvědčivě s tří-vteřinovým náskokem na sobotního vítěze a jeho otce Zdeňka Gergela. Další tři vteřiny zpět pak skončil zmiňovaný Martin Magát. Po třech závodech je v čele šampionátu Zdeněk Gergel se slušným náskokem na velmi vyrovnanou smečku za ním v pořadí Martin Magát, Stanislav Pecha a Jaroslav Parajka.

 

S2 – Série do 2000 ccm

Poměrně skromně obsazená třída po oba dny, ale souboj o podium byl po celý víkend pěkně vyrovnaný. Svoji extra třídu potvrdil Dušan Škulavík, který se usadil do čela sobotního závodu již od první jízdy a po celý den ho už nepustil. Svůj skvělý výkon také potvrdil statutem absolutně nejrychlejší sériovky sobotního závodu (10. absolutně). Na druhé místo se prosadil čistou jízdou Patrik Sokolík až v závěrečné Challenge. Naopak Matúš Pavlík z druhé místa chyboval, shodil dva kužely a propadl se na bronzovou pozici.

Do nedělního závodu se tady startovní pole lehce obměnilo. Kdo ale zůstal, byl Patrik Sokolík, který si po sobotním stříbru připsal tentokrát důležité vítězství. A nutno říct, že pořádně těsné a zasloužené. Druhý v pořadí, který dorazil až na neděli, Pavol Zajac, ztratil totiž pouze šest setin! Třetí místo si pak připsal další „nedělní nováček“, Róbert Galovič starší. V čele šampionátu je po třech závodech Patrik Sokolík, druhý je Dušan Škulavík a třetí Pavol Zajac.

 

S3 – Série nad 2000 ccm

Nejobsazenější sériová třída čítala 13, respektive 14 jezdců a sobotní boj o Challenge byl hustý. Po základní části dělilo třetí až osmé místo pouze dvě vteřiny. Stejně tak byl těsný souboj o první flek mezi dvojicí jezdců. Vítězství nakonec uzmul loňský šampion třídy, Lubomír Matejička, rychlou a čistou Challenge jízdou. Druhé místo obsadil Martin Ušela, který naopak v rozstřelu zaznamenal kontakt s kuželem. Ještě větší chybu udělat třetí Roman Igaz, pro kterého ale už samotná účast byla velkým úspěchem po zmíněné těsnotě první osmičky jezdců v základní části.

Nedělní závod pak přinesl další těsný souboj, tentokrát první čtveřice jezdců. Náhodě ale nic nenechal Martin Ušela a připsal si svoji první výhru sezóny. Podium pak doplnili nově příchozí jezdci do neděle. Druhé místo obsadil Zsolt Nagy a třetí Petr Kuchrýk. Stabilně silnými výsledky se do čela šampionátu dostal Martin Ušela se solidním 11 bodovým náskokem. Za ním je to však natřískané. Zsolt Nagy, Daniel Pažický, Lubomír Matejička a „x“ dalších jezdců je seřazených po pár bodech.

 

SP1 – Sport do 1400 ccm

Souboj o vítězství svedli dva týmoví kolegové z HoKaJo. Z vítězství se nakonec radoval Miroslav Homola, který vyhrál základní část i Challenge formát. Jeho týmový kolega, Ĺuboš Jenis, sice začal rychleji hned ranní úvodní jízdou, ale dále už Mirovi tolik nestíhal a musel se spokojit s pěkným druhým místem. Třetí příčku pak po celý den kontroloval Ján Dúbrava. Loňský šampion Peter Ganozzy si v sobotu připsal čtvrtou pozici a v neděli již další body nepřidal kvůli neúčasti.

Do nedělního závodu tak nastoupila již jen trojice jezdců, ale na druhou stranu to byla ta silná trojka ze soboty. Všichni si však udrželi totožné tempo, a tak se opakoval stejný výsledek v pořadí Miroslav Homola, Ĺuboš Jenis a Ján Dúbrava. Stejné pořadí platí i v hodnocení šampionátu, přičemž Miro Homola je zatím nepřekonaný se třemi výhrami v řadě.

 

SP2 – Sport do 1600 ccm

Startovní pole zde bylo během sobotního podniku poměrně roztahané a už od rána se krystalizovalo jasné pořadí. Navíc, Citroën Saxo Zdenka Gergela neprošlo detailní technickou prohlídkou a byl tak přeřazen do Racing divize, což pole jezdců ještě zúžilo. Suverénní výhru si v sobotu zajistil Peter Holubčík i přes penalizaci v rozstřelové jízdě. Druhý pak skončil junior Jakub Procházka a třetí Ondřej Hunčovský.

Nedělní závod přinesl o poznání větší dramata a těsně se bojovalo o první i třetí místo. Nakonec se však nic nezměnilo a vítězství zopakoval Peter Holubčík, druhý skončil Jakub Procházka, který zrychluje každým závodem doslova před očima a na bronzový stupínek vystoupal Ondřej Hunčovský. Jako přes kopírák vypadá i pořadí šampionátu, rozdíly ale nejsou nijak velké a rozhodnuto tak zdaleka není.

 

SP3 – Sport do 2000 ccm

Tradičně natřískané „espétrojky“ ve kterých je oříšek se vůbec dostat na body, natož na podium. Celé pole je navíc seřazené v řádu desetin či pár vteřin a spousta jezdců si brousila zuby na postup do Challenge. Do ní vstoupil z první pozice Andrej Hronec a famózní nejrychlejší jízdou dne ji také udržel. Přibližně půl vteřiny na něj ztratil Jakub Škopek a dalších sedm desetin zpět zakotvil na třetím místě Maroš Mészáros. Jen těsně za branami Challenge pak skončili Marián Rehák a Filip Krasňanský.

Startovní pole do nedělního závodu bylo téměř beze změny, nově jej ale doplnil Martin Škopek. Druhý závod víkendu se tak nesl v podobně vyrovnaném duchu, přičemž tvrdě vybojované vítězství si připsal Jakub Škopek vyrovnanými a čistými jízdami. Na druhé místo poskočil Maroš Mészáros a naopak na třetí flek se propadl sobotní vítěz Andrej Hronec, který sice opět sahal po výhře ale zkažená třetí jízda ho odsunula právě na bronz. Čtvrtý pak skončil zmiňovaný nově příchozí Martin Škopek a pětku nejrychlejších zkompletoval Pavel Paseka. V čele šampionátu je nyní Andrej Hronec následovaný Marošem Mészárosem a Jakubem Škopkem.

 

SP4 – Sport nad 2000 ccm

Nejrychlejší jezdci této třídy patřili také k absolutní špičce celé klasifikace. Martin Bátora potvrdil letošní formu, ovládl základní část i rozstřel, čímž si zajistil výhru ve třídě a také fantastické třetí místo absolutně. Dokonale tak zopakoval úvodní víkend v Dlhé. Těsný rozestup se udržoval mezi druhým a třetím. Do Challenge vstupoval z druhého místa Ĺuboš Čelín, který však následně shodil kužel a propadl se na místo třetí. Branislav Goga naopak udržel nervy a katapultoval se směrem k druhému místu.

Nedělní závod, tentokrát už bez rozstřelu, přinesl naprosto totožné složení bedny v pořadí Martin Bátora, Branislav Goga a Ĺuboš Čelín. Tuto trojici v neděli ale dělilo pouze sedm desetin, což slibuje zajímavé pokračování seriálu, do kterého bude chtít mimo jiné promlouvat i aktuálně třetí jezdec šampionátu Peter Nemčič.

 

R1 – Racing do 1600 ccm

V sobotní základní části se nejvíce dařilo Michalu Lupačovi, sice s minimálním náskokem dvou desetin. Rozstřelovou jízdu ale zvládl na výbornou Dušan Šurýn, který posunul nejrychlejší čas dne o půl vteřiny dolů. První místo si tak rozdělila tato dvojice z týmu Motokáry Hodonín v pořadí Dušan první a Michal druhý. O poslední postupové místo se prali tři jezdci a ve výsledku je dělila jen půl vteřina. Postupu se nakonec těšil Filip Obora, který na třetím místě zakotvil i po rozstřelu. Ivan Konečný a Zdenko Gergel chybovali a zůstali před branami Challenge.

Nedělní závod pak přinesl další desetinové souboje o první a třetí místo, jen s přeházenými dvojicemi. Pěkný výkon podal Filip Obora, který si držel konstantní rychlost a zachoval čistotu jízdy, což mu vyneslo jeho první vítězství sezóny. Naopak několika chybám se nevyhnul Dušan Šurýn a obsadil druhé místo se ztrátou tří desetin. Stejný počet desetin dělil i třetího a čtvrtého. Bronz si nakonec vyjezdil Michal Lupač a brambora stejně jako v sobotu zbyla pro Ivana Konečného. V čele šampionátu je před Slovakia Ringem Filip Obora o bod před Dušanem Šurýnem a dalších devět bodů zpět je Michal Lupač zatím doplácející na odstoupení v Dlhé.

 

R2 – Racing nad 1600 ccm

Úvodní závod víkendu odjezdila pouze čtveřice jezdců, ze kterých nejlépe zvládl všechny nástrahy trati Matej Farkaš. Základní část ukočíroval na výbornou, v následné Challenge sice lízl kužel, ale i tak si první flek udržel. Na druhém místě zdatně sekundoval Pavel Müller. Měl velmi slušnou rychlost srovnatelnou s Matejem, ale kamenem úrazu pro něj byla čistota jízdy. Podium zkompletoval Marek Hyža s netradičním speciálem Felicia Pick-up.

Do nedělního závodu pak naskočili další čtyři noví jezdci a tito všichni si také rozebrali poháry. Dabléři na červené 205 GTI svedli vyrovnaný „fight“ o první flek s rozestupem pouhých dvou desetin. Tentokrát se z vítězství radoval Tonda Červenka a druhý skončil David Migdal. Podium pak doplnil Miro Tichý. Do čela šampionátu se vyrovnanými výkony prosadil Pavel Müller, o druhé místo se děli Tonda Červenka s Davidem Migdalem.

 

SC – Supercars

Laci Pakši, Robert Pástor a Nina Piatriková po oba dny drželi prapor speciálů a prototypů. Pro dvojici Laci a Robert to byl také souboj o první místo v absolutní klasifikaci, kde naopak není hodnocená Nina startující s motokárou. Sobotní klání bylo o poznání vyrovnanější, než bychom asi čekali. Robert ráno nastavil laťku velmi vysoko a tempo si držel po celý den. Laci naopak začínal pozvolna, ale za to měl prostor pro progres. Každou jízdou posouval časy dolů a v Challenge se zastavil až na hodnotě 1:27,464 jako absolutně nejrychlejší čas dne.

Nedělní klání bylo o něco poklidnější a pořadí se ustálilo již první jízdou. Po oba dny tak bylo podium v pořadí Laci Pakši, Robert Pástor a Nina Piatriková. Laci si zatím drží neporazitelnost ve třídě i absolutním pořadí se třemi výhrami. Druhé místo v šampionátu patří Nine a třetí Robertovi.

 

Šampionát bude pokračovat 18. – 19. 06. 2022 závodem na Slovakia Ringu, kde se budou rozdávat nejen body a ceny, ale i další zážitky. Pokud tam nechceš chybět, tak registrace spouštíme již ve čtvrtek 19.05.

Leave a Reply