Skip to main content

Pěkné počasí, velmi povedená trať, rekordní účast a maximálně nadupané třídy. To byl druhý závod Winter Slalom Cupu 2023.

Třída do 1400 ccm

Nejobsazenější třída a nejtěsnější souboj o Top 5, to byly čtrnáctistovky během druhého závodu. První pětku dělily pouhé dvě vteřiny rozdílu na čtyřech a půl minutách a nejlépe z tohoto souboje nakonec vzešel Pavel Müller s VW Polo, čímž obhájil vítězství z prvního závodu. Na skvělé druhé místo tentokrát poskočil Filip Kopecký s Peugeotem 106. Ten předvedl parádní konzistenci, když čtyři započítané jízdy dokázal vtěsnat do čtyř desetin rozdílu. Podium doplnil třetí Radek Červík se Škodou 105l, který ztratil pouhé dvě desetiny na druhého Kopeckého, ale stejně těsně o dvě desetiny uhájil svoji bronzovou příčku. Mimo trojku nejrychlejších zůstali s minimální ztrátou na čtvrtém a pátém místě bratři Martin a Luboš Horákovi, oba se Škodou Felicia.

Třída do 1600 ccm

I další třída do druhého závodu pěkně nabobtnala z 10 až na 18 závodníků. Stejně jako minule ale nedal nikomu šanci Jan Maděra s Citroënem Saxo a získal tak další vítězství o více než sedm vteřin, ke kterému přidal krásné třetí místo absolutně. Maděra se tímto výsledkem navíc vyhoupl do čela absolutního pořadí šampionátu WSC. Druhé místo bylo nyní také beze změny. Ivan Chlud s Hondou Civic totiž předvedl další sérii rychlých a čistých jízd bez jediné penalizace, čímž úspěšně zopakoval druhé místo z minula. Za ním se odehrával velmi těsný souboj o třetí příčku, který nakonec vybojoval s náskokem tří desetin Vojtěch Grmolec s Renaultem Twingo.

Třída do 2000 ccm

Náročnou třídu dvoulitrů během druhého závodu doplnil Tonda Červenka, po loňsku již dvojnásobný absolutní šampion WSC. Společně s Michalem Červenkou a Jardou Ušelou nastoupili v Peugeotu 205 GTI a od minule přeházeli síly nejen v této třídě ale i absolutně. Úspěšný návrat na závodní tratě zaznamenal zmíněný Michal Červenka. Jistým, rychlým a téměř bezchybným výkonem dokázal získat vítězství ve třídě a zároveň i absolutně o jednu vteřinu před jeho otcem a dablérem, Tondou Červenkou. Michal měl ve všech jízdách o chlup lepší tempo a dokázal také zajet nejrychlejší jízdu dne. Nadvládu Peugeotu aspoň částečně narušil třetí Petr Toušek s BMW E30. Pro něj to byl po minulé absenci také první závod a pěkné třetí místo je pěkný začátek. Čtvrtý dokončil Ondřej Janáč s Renaultem Clio, který se tímto výsledkem vyšvihl do čela pořadí třídy. Páté místo obsadil poslední ze tří Peugeotů řízený Jardou Ušelou.

Třída nad 2000 ccm

Nejtěsnější souboj o samotné první místo ukázali borci v obsahově neomezené třídě. Celý den se těsně přetahovali, ale nakonec za lehce delší konec potahal Lumír Štěpán s Mini Cooperem. Rozdíl po šesti jízdách byl opravdu minimální, 112 tisícin sekundy, o který nakonec zaostal druhý Peter Kahun se Seatem Ibiza. Oba nasadili opravdu rychlé tempo, při kterém už bylo velmi náročné se vyhnout jakýmkoliv chybám. Vždyť dalšímu v pořadí, třetímu Tiboru Gloznekovi s dalším Seatem Ibiza, odskočili o slušné tři vteřiny. Gloznek se ale i díky tomuto třetímu místu a minulém vítězství udržel v čele šampionátu.

Třída 4×4

Dalšího nového vítěze jsme viděli mezi čtyřkolkami. Rybník všem vypálil Lukáš Sulo se Subaru Impreza. Ten neudělal za celý den ani jednu výraznější chybu, ukázal jízdu pohlednou i na oko a zvítězil s luxusním náskokem sedmi vteřin. K vítězství ve třídě navíc přidal moc pěkné čtvrté místo absolutního pořadí. Daniel Rulc s další Imprezou si tentokrát připsal druhé místo ve třídě, což je pro mladého a nadějného jezdce další super výsledek. Třetí místo si po minule zopakoval Michal Černý, do třetice s Imprezou. Opět to byl těsný souboj mezi těmito dvěma, když je v sobotních výsledcích dělila vteřina a půl.

Pořadí šampionátu se v některých třídách začíná slušně míchat a to je před námi ještě větší polovina sezóny. Třetí závod z pěti vypsaných se jede v sobotu 04. 02. 2023. Tak na viděnou při dalším pokračování WSC 2023.

Leave a Reply