Skip to main content

Třetí podnik WSC 2023 nabídl další fantastické souboje a výkony. Tentokrát dokonce dorazil i ten dlouho očekávaný sníh, byť jen na závěrečnou jízdu závodu. Pojďme se tedy podívat, jak to v jednotlivých třídách probíhalo a dopadlo.

Třída do 1400 ccm

Pavel Müller s jeho VW Polo si připsal vítězný hattrick, když proměnil třetí závod ve třetí vítězství. Hned od ranních jízd nasadil tempo, kterému nikdo ve třídě nestíhal, a navíc ani jednou nechyboval. Vítězství je to o to více cenné, vzhledem k parádně obsazené třídě s 22 jezdci. Skvělý výkon pak ještě navíc podtrhl třetím místem absolutně. Pět vteřin za ním dokončil Radek Červík se Škodou 105L. I on odjel téměř bezchybný závod a v pokračujícím souboji o druhé místo šampionátu tak tentokrát překonal Filipa Kopeckého s Peugeotem 106 v těsném rozdílu čtyř desetin. Tato trojice tak letos poměrně suveréně opanuje podium třídy a zejména souboj Červík vs. Kopecký bude ještě velmi zajímavý ve zbývajícím průběhu zimní sezóny.

Třída do 1600 ccm

Dalším suverénním závodníkem je Jan Maděra s Citroënem Saxo, který je rovněž se 100% úspěšností trojitým vítězem. Tentokrát ovládl třídu “šestnáctistovek” o šest vteřin a k vítězství přidal další super umístění absolutně. Nyní to bylo čtvrté místo ze všech 80 jezdců a nebýt jedné chybky, mohlo to být dokonce místo třetí. I tak se ale udržel na průběžně vedoucí pozici, samozřejmě ve třídě, ale také v absolutním pořadí šampionátu WSC 2023. Druhé podiové umístění sezóny si připsal Daniel Lupač, který se postupně sžívá s jeho novým Saxem. Lupač se vyvaroval jakýmkoliv penalizacím a konzistentní jízdou vybojoval stříbro. Podium pak doplnilo další Saxo, v tomto případě pilotované Dominikem Šurýnem, který bral podium i přes dvě vynechané jízdy z technických důvodů. Před zbývajícími závody má velmi silnou pozici Maděra, ale souboj o druhého a třetího šampiona je neustále otevřený.

Třída do 2000 ccm

Druhá nejobsazenější třída nabídla očekávaný souboj absolutních vítězů z prvního a druhého závodu, Tomáše Vičánka a Michala Červenky. Dopolední sekci jízd však nejlépe zvládl třetí z favoritů, Tonda Červenka s Peugeotem 205. Po obědě však zrychlil tempo zmíněný Michal Červenka dablující na totožném Peugeotu. Ve čtvrté jízdě se jako jediný dostal pod hranici 1 minuty a 2 sekund a tento čas zůstal až do úplného konce absolutně nejrychlejším časem závodu. K němu přidal ještě další rychlé jízdy a i přes jednu chybku v cílové sekci trati vyhrál třídu do 2 000 ccm a také ovládl absolutní pořadí závodu. Tři a půl vteřiny za Michalem dokončil rovněž již zmíněný Tonda Červenka, který také zopakoval výsledek z minulého závodu, tedy druhé místo ve třídě i absolutně. Bronz si tentokrát odváží Tomáš Vičánek s Fordem Puma, který klanu Červenkovic sice nestíhal, ale alespoň uhájil třetí flek v těsném souboji o půl vteřiny před dalším jezdcem na černém Peugeotu 205. Vičánek si tím navíc ustrážil druhé místo průběžného pořadí třídy.

Třída nad 2000 ccm

V obsahově neomezené třídě jsme poznali dalšího nového vítěze, už třetího ze tří závodů. Stal se jím Jan Janča s VW Golf, který podal výborný výkon, měl super rychlost a i přes dvě penalizace získal jeho první vítězství v rámci Winter Slalom Cupu i celé ČSautoslalom organizace. Janča navíc obsadil pěkné páté místo absolutně a přihlásil se do souboje o titul šampiona. Prozatím je tedy ve třídě druhý, ale ztrácí pouhé tři body na vedoucího Glozneka. Mezi tyto dva se ještě vtěsnal polský závodník Dariusz Nahrebecki startující s Vauxhall Corsa. Pro něj to byla letošní první účast, v první jízdě chyboval, ale později tlak ustál, jízdy vyčistil a odváží si z Česka stříbrný pohár. Třetí místo obsadil průběžně vedoucí jezdec třídy, Tibor Gloznek se Seatem Ibiza, pro kterého to je již třetí podiové umístění sezóny. I tady je tak souboj o tituly stále otevřený a promluvit do něj mohou minimálně čtyři jezdci.

Třída 4×4

I čtyřkolky jsou letos velmi zamíchané, protože i zde máme třetího různého vítěze. Favorizovaný jezdec a loňský šampion třídy Michal Černý startující se Subaru Impreza čekal na jeho první vítězství až do třetího závodu, ale nyní se už dočkal a o to více přesvědčivě třídu vyhrál. Luxusní náskok jedenácti vteřin je navíc největší napříč všemi třídami. Za ním se však bojovalo mnohem těsněji. Rozdíl mezi druhým a čtvrtým byl totiž pouhé dvě vteřiny, přičemž nejlépe z tohoto souboje vzešel David Pišl s výrazným a čoudícím Fiatem Uno, pro kterého je to první podiové umístění sezóny. Třetí místo si uhlídal průběžně vedoucí jezdec třídy, mladý závodník Dan Rulc s další Imprezou. Ten se tentokrát úplně nevyhnul chybám a penalizacím, ale i tak je to jeho třetí podiové umístění, kterým se udržel v čele třídy. Čtvrtý pak dokončil Vojtěch Samson, který sice nenápadně ale stabilně dokončuje vysoko a prokousal se až na třetí místo šampionátu.

Třetím závodem jsme se posunuli do druhé poloviny sezóny a do konce šampionátu WSC 2023 tak zbývají dva závody, ve kterých se ale bude rozdělovat ještě pořádná porce bodů a ve většině tříd není zdaleka nic rozhodnuto. Nejbližší možnost se porvat o další trofeje a body je už 25. 02. 2023. Takže na viděnou!

Leave a Reply