Skip to main content

Třetí víkend sezóny, konkrétně 4. a 5. závod ČSAS, tentokrát hostily Trebatice, které zakončovaly první polovinu sezóny a slovenskou část kalendáře. Do Trebatic přijela velká většina favoritů a startovní listiny čítaly 109, respektive 101 závodníku, tentokrát výhradně ze Slovenska a Česka. Oba závody byly až nezvykle vyrovnané zejména v soubojích o první skupinová místa. Ať už v sobotním Challenge rozstřelu pro první tři jezdce, nebo na nedělní krátké trati s větší porcí jízd, rozhodovaly mnohdy desetinky, někdy dokonce setinky.

Už v samotné absolutní klasifikaci bylo několik různých adeptů na vítězství, kterým však naprosto a i trochu nečekaně, vypálil rybník Dominik Huráb s Toyotou Yaris GR. V sobotu se tak stal čtvrtým vítězem ve čtvrtém závodě sezóny. Což by ještě nebylo takové drama, kdyby však svůj úspěch nezopakoval i v neděli, čímž se navíc poprvé dostal do čela šampionátu. Místa na dalších stupních se pak již poměrně míchala. Druhé místo v sobotu bral po roční pauze Dominik Šurýn s Peugeotem 106 za tým Motokáry Hodonín, kde zůstalo i třetí místo sobotního závodu, tentokrát putující pro Dušana Šurýna. Změna přišla v neděli, kdy se do souboje o podium a dokonce i vítězství přihlásil Ľuboš Čelín s Tesla Model 3. Ten občas atakoval samotného Hurába, ale nakonec se spokojil s místem druhým a tedy i druhým podiem sezóny. O jedno místo vzad pak klesl Dominik Šurýn se zmíněným Peugeotem.

Třída S1 – Série do 1600 ccm

Před víkendem jsme čekali vyrovnaný souboj Martina Magáta a Zdenka Gergela o první místo a to se také stalo. Martin Magát dokázal být rychlejší v sobotu a získal třetí výhru v řadě, když se dostal na lepší časy v základní části i challenge rozstřelu, a Zdenek Gergel tak tentokrát bral stříbro o necelé dvě desetiny. Třetí pak skončil Tomáš Penčík, také již tradiční sekundand na podiu.

V neděli si první dvojice místa prohodila. Zdeněk Gergel skoro vstal v popela a po pomalejším úvodu a chybkám zvládl ve druhé části zrychlit a urval pro sebe nedělní vítězství, před druhým Magátem. Na třetí místo se v neděli vrátil Peter Hrabinsky, čímž si připsal již čtvrtý bronz v sezóně.

 

Třída S2 – Série do 2000 ccm

Tempo sobotního závodu již od rána diktoval Matúš Pavlík s Hondou S2000. Přestože se nevyvaroval penalizacím, tak i přesto postoupil z prvního místa a to také obhájil o více než 2 vteřiny. Za ním se držely podobné rozestupy, když druhé místo bral Róbert Galovič st. o dvě vteřiny před třetím Ivanem Chludem.

Do nedělního závodu již nemohl nastoupit sobotní vítěz Pavlík a tak se otevřely dveře pro další adepty. Pořadí se víceméně však jen posunulo a nedělní vítězství tak slavil Róbert Galovič st. skoro až profesorským výkonem, který mu přinesl nejen výhru v S2, ale také vítězství ve třídě Masters. O jedno místo vpřed se posunul také Ivan Chlud a podium v neděli zkompletoval Michal Kelíšek.

 

Třída S3 – Série nad 2000 ccm

Naprosto fámozní souboje byly k vidění v S3. Dva zkušení a nesmírně rychlí jezdci Dávid Nemček a Filip Melicher si to během všech jízd obou závodů rozdali v pár desetinkách rozdílu. Do Challenge vstupoval s mírným náskokem Nemček a i on dokázal svoji pozici potvrdit, když zvítězil o 13 setin sekundy před Melicherem. Lehce v povzdálí dokončil závod Roman Kucharík, který si vybojoval postup do Challenge o pár desetin. Neděle přinesla pokračování klání o první příčku, ale nyní s opačným výsledkem. Až do poslední jízdy se opět tahali o desetiny až setiny, ale v neděli se dokázal vrátit na vítěznou vlnu Filip Melicher. Druhý tedy nyní skončil Dávid Nemček a na třetí příčku se přidal až v neděli nastoupivší Timotej Púčik.

Třída SP1 – Sport do 1400 ccm

Ve spoustě třídách se nám vytvořily vyrovnané dvojice bojující mezi sebou o výhru a SP1 je toho zářným příkladem. Momo Páleník byl v sobotu ten šťastnější muž. Po celý den byl o pár desetin rychlejší a stejný rozdíl se udržel i v Challenge. Druhé místo si pak odnesl Ľuboš Jenis, i on s Hondou Civic. Třetí skončil tak trochu v zemi nikoho Ján Dúbrava, který si třetí příčku zopakoval i v neděli. Na prvních dvou místech se to však otočilo. Na krátké nedělní trati si o něco lépe vedl Ľuboš Jenis a v těsném souboji v rámci setin až desetin se radoval z prvního letošního skalpu Páleníka.

 

Třída SP2 – Sport do 1600 ccm

Dva dny jako přes kopírák, tak vypadala SP2. Pro dvě vítězství si docela přesvědčivě dojel Peter Holubčík. Ten po třech podiích získal první dvě vítězství sezóny a silně se tak vrátil do souboje o letošní titul. Dvě druhá místa si po dvou prvních tentokrát odváží Zdenko Gergel, aktuálně stále vedoucí jezdec šampionátu dva body před Holubčíkem. Třetí místo si v sobotu vcelku s přehledem vyjezdil Richard Spevák. O to více těsněji si to ale zopakoval v neděli, kdy se dostal na podium doslova o desetinky.

Třída SP3 – Sport do 2000 ccm

Další neúprosná dvojice soupeřů ve složení Igor Korček a Michal Novák závodící se dvěmi Mazdami MX5. Druhý jmenovaný sice vstupoval ze základní části s náskokem na prvním místě, ale Challenge ve svůj prospěch urval Igor Korček s časem 1:44.462 proti 1:44.588 Nováka. Těsně se do Challenge dostal také Zsolt Nagy, který však již později nenastoupil a zůstal tak s bronzem.

Korček s Novákem si konkurovali i v neděli, kdy ale už byl rychlejší o pár desetin Michal Novák a urval si tak pro sebe nedělní vítězství. Zmíněný Igor Korček tentokrát skončil druhý a na třetí místo se dostal až v neděli nový jezdec na startovce, navíc přeřazený ze třídy S2, Matúš Budinský.

Třída SP4 – Sport nad 2000 ccm

Rozhodně jedna z nejtěžších tříd letoška co do kvantity i do kvality startovního pole opět nezklamala. Relativně s přehledem si zajistila postup do finálové části trojice v pořadí Jakub Procházka, Lukáš Sulo a Aleš Dokoupil. V Challenge však nezůstal kámen na kameni a všichni tři si pozice kompletně promíchali. Finálový rozstřel totiž nejlépe zvládl Aleš Dokoupil, rychlou a hlavně také čistou jízdou slavil druhou výhru v řadě. Na dalších příčkách ostatně rozhodovaly penalizace. Jakub Procházka shodil jeden kužel a propadl se na místo druhé, stále však v pořadí před dalším favoritem Lukášem Sulem, který se rovněž shození kužele v Challenge nevyhnul.

Druhý závodní den se síli lehce změnily. Do souboje v čele se dostal Matej Farkaš. Ten postupem dne konstantně zrychloval, posouval časy dolů a zejména ve dvou posledních jízdách dokázal urvat vítězství pro sebe. O jedno místo si v neděli polepšil Lukáš Sulo a přestože stále čeká na první výhru sezóny, tak se drží v souboji o titul. To Aleš Dokoupil sice v neděli na první dvojici tentokrát nestačil, ale těsně udržel třetí místo před dalšími rychlíky a po víkendu se dostal na první místo v pořadí ČSAS 2024.

R1 – Racing do 1600 ccm

Výsledky R1 značí podobný průběh a totožné výsledky. Během obou dní se totiž opakovalo stejné pořadí první trojice. Těsný souboj o vítězství dvakrát urval ve svůj prospěch Dominik Šurýn před dablérem Dušanem Šurýnem. Dva bronzy získal Matúš Urík s dalším Peugeotem 106, když dokázal dvakrát překonat své rivaly Lavického a Lupače v souboji o titul a posunul se do čela šampionátu.

R2 – Racing nad 1600 ccm

Silně obsazená je letos také třída R2, ze kterých si však opakovaně nejlépe vede Dominik Huráb s Toyotou Yaris GR. Ten získal dvojité vítězství a se dvěmi výhrami v absolutním pořadí i juniorské třídě tak zaznamenal dokonalý víkend se šesti výhrami. Těsnější klání bylo však za ním. Sobotní Challenge a souboj dvou zkušených jezdců, Miroslav Tichý a Martin Baranec, lépe zvládl první jmenovaný a získal tak sobotní stříbro. Baranec byl sice časově rychlejší v rozhodující jízdě, ale penalizace ho posunula na místo třetí.

V neděli zvítězil zmíněný Huráb, kterého na podiu po vylepšení o jednu příčku doplnil stříbrný Martin Baranec s konečně již fungující Hondou S2000. Třetí místo pak vybojoval mladý Leoš Hradil Jun., pro kterého je to první podium v klasické třídě mimo juniory v rámci ČSautoslalomu.

SC – Supercars

Supercars se nesly v rámci střetu prototypu s elektomobily. Robert Pástor s Fiatem 126 Proto nesl však vlajku spalovacího motoru statečně a přestože začínal Challenge z druhého místa, tak v rozhodující moment zachoval klidnou hlavu a čistou jízdou vyjel vítězství. Naopak Ľuboš Čelín tentokrát chyboval a propadl se tak na místo druhé. Třetí příčku po celý den i ve finálové fázi uhájil Miroslav Havetta.

Ve druhém závodě již nenechal nic náhodě Ľuboš Čelín a kromě druhého místa absolutně zvítězil ve třídě Supercars. Pozici si prohodil s Pástorem, který tak po úvodní výhře získal místo druhé. Třetí, stejně jako v sobotu, skončil Miroslav Havetta.

Ženy

Až 9 závodnic se postavilo na start sobotního klání a velmi zajímavé to bylo zejména v Challenge. Ze základní části postoupila Natália Lupačová, Nikola Morávková a Sindy Mládeková, ale Challenge s tím pěkně zamotal. Mládeková totiž zvládla rozhodující jízdu nejlépe a poskočila ze třetího místa až k vítězství. Druhé místo si udržela Nikola Morávková a tedy až na třetí příčku spadla Natália Lupačová sice po rychlé jízdě, bohužel ale se dvěmi penalizacemi.

Menší revoluci pak přinesla neděle. K vítězství se totiž poprvé v letošní sezóně dostala loňská Československá i Evropská šampionka Silvia Baranková. Druhé místo pak tentokrát brala největší soupeřka v boji o letošní titul Natália Lupačová a bronzovou příčku po sobotním stříbru získala Nikola Morávková.

Junioři

Šíleně nabouchaná juniorská třída má letos dvě mince. Kralujícího Dominika Hurába, ale o to nejasnější a vyrovnanější souboj o další místa. Dominik Huráb totiž zvítězil i dvakrát v Trebaticích a v juniorech je letos zatím 100%. V sobotu se na start po pauze z minula vrátil také Jakub Procházka a i přestože postupoval do Challenge z druhého místa, nakonec skončil na místě třetím po chybce ve finálové jízdě. Ze třetího místa na konečné druhé tak poskočil Martin Kraus, který tak získal třetí stříbro po sobě a důležité body do šampionátu.

Neděli opět opanoval Huráb, za ním se nám však pořadí značně promíchalo. Až na druhé místo se prokousal stále se zrychlující a také již zmíněný Leoš Hradil Jun. výborným a čistým výkonem. Druhé podium ze tří pokusů vybojoval Filip Krajčovič, s krásnou žluto-modrou Škodou 1000.

Masters

Masters třída pro jezdce starší 55 let a hodnocená na základě konzistence přinesla dva naprosto rozdílné pořadí se šesti různými jezdci na podiu. V sobotu předvedl famózní konzistenci Robert Pástor s rozdílem 158 tisícin mezi jeho nejrychlejší a nejpomalejší jízdou. Velmi blízko byl ale s konzistencí čtyř desetin stříbrný Zdeněk Gergel a 2 setiny za ním také Peter Hodoš.

V neděli pak spousta favoritů chybovala a na podium se dostala nová trojice. Pěkný výkon předvedl již zmíněný vítěz S2, který tak přidal i vítězství v Masters. Druhý skončil Ivan Konečný, který se tak po delší době úspěšně vrátil na tratě autoslalomu. Třetí místo bral v neděli Dušan Šurýn a i on tak získal druhé podium dne.

Úspěšný a slunečný víkend v Trebaticích přinesl krásné závody, které se poprvé v sezóně neobešly bez nehod. Naštěstí i tato část dopadla dobře bez vážnějších důsledků a celkově tak má ČSAS 2024 za sebou úspěšnou první polovinu ročníku. Po krátké pauze se přesuneme 03. – 04. 08. 2024 na Slovácký kopec u Násedlovic, tedy první a jediný slalom do vrchu šampionátu. Po Násedlovicích se však ani nenadějeme a poslední prázdninový víkend zamíříme do Vysokého Mýta, tentokrát s netradičním harmonogramem začínající pátečním trackdayem.

Brzy naviděnou na trati!

Leave a Reply