Skip to main content

Dlhá hostila předposlední víkend sezóny. V sobotu 17.9.2022 se jel již osmý závod šampionátu, do kterého nastoupilo 118 závodníků.

S1 – Série do 1600 ccm

Zdenko Gergel si v Dlhé připsal již šesté vítězství v řadě. A pěkně cenné vítězství. Ve třídě totiž startovalo 13 jezdců a první šestice se seřadila v necelých pěti vteřinách. Zdenko byl však o chlup rychlejší po celý den a po malém zaváhání ve druhé jízdě si v té rozhodující poradil náramně a zvítězil o dvě vteřiny. Na druhou pozici se postupně vysoukal Jaroslav Parajka, jeho náskok v celkovém čase 4:18,171 čítal na třetí místo půl vteřiny. Podium pak zkompletoval Martin Magát, který se s jeho Hondou vtěsnal mezi čtveřici Citroënů. Před závěrečným víkendem v Hodoníně není v šampionátu rozhodnuto o první čtveřici jezdců, která je aktuálně v pořadí Zdenko Gergel, Zdeněk Gergel, Martin Magát a Jaroslav Parajka.

S2 – Série do 2000 ccm

Jezdců tentokrát v S2 nastoupilo pouze pět, ale rovnou čtveřice z nich usilovala o vítězství a podium. Kupodivu za nejslabší konec tahal průběžně vedoucí jezdec šampionátu Patrik Sokolík, který skončil čtvrtý. Parádně si naopak v Dlhé vedl Matúš Pavlík. Ten po celý den zrychloval, vyčistil jízdu a uhájil své první vítězství v sezóně o tři vteřiny. O ty zaostal druhý Robert Galovič st., pro kterého to byl po dvou třetích místech nejlepší výsledek sezóny. Návrat na tratě ČSAS absolvoval několikanásobný šampion Michal Novák. Tentokrát bral s Mazdou MX-5 třetí místo, které uhájil o pouhé tři desetiny. Čtvrtý Patrik Sokolík udržel a potvrdil první pozici v šampionátu, druhý je Pavol Zajac (v Dlhé absentující) a na třetím místě mají stejně bodů Matúš Pavík a Ivan Chlud. Na dostřel třetímu místu jsou však také Dušan Škulavík, Robert Galovič st. a Michal Kelíšek.

S3 – Série nad 2000 ccm

Filip Melicher potvrdil v Dlhé svoji formu, když získal již třetí vítězství v řadě, kterým si zajistil nedosažitelný náskok v čele šampionátu a kromě suverénního vítězství v nabité třídě s 18 jezdci obhájil také pozici nejrychlejší sériovky. Stříbro si odváží Zsolt Nagy po těsném souboji o podium, kdy narozdíl od soupěřu zvládl rozhodující jízdu čistě. Top 3 zkompletoval nováček na tratích ČSAS, Franzouzský jezdec Jean-Romain Plault, který podal sympatický a nutno říct, že lehce překvapivý výkon. V samotném šampionátu je to od druhého místa až do desátého stále nerozhodnuté, přičemž nejlepší výchozí pozici mají Zsolt Nagy, Roman Igaz, Martin Ušela a Miroslav Havetta.

SP1 – Sport do 1400 ccm

Miroslav Homola letos válí. Suverénně vede třídu SP1 a v Dlhé si připsal již sedmé vítězství, tentokrát dokonce s větším přehledem než obvykle. Suverénní výkon a tři rychlé jízdy bez penalizací mu k vítězství vynesly i pěkné 15. místo absolutního pořadí a cenný skalp jezdců z vyšších tříd. Na druhém místě mu sekundoval kolega z týmu HoKaJo, Ľuboš Jenis, který zaostal o pět vteřin. Na druhou stranu si ale udržel i pohodlný náskok dvou vteřin na místo třetí. A právě na něm dokončil další jezdec se Civicem, Róbert Kovács. Tabulka šampionátu se nám vykrystalizovala na prvních dvou místech, kde vládne Homola následovaný Jenisem. O třetí místo se ale strhne závěrečná bitva v Hodoníně. Aktuálně je třetí Ján Dúbrava, čtvrtý Peter Ganoczy a pátý Matej Vretenár, který v Dlhé musel bohužel odstoupit z technických důvodů již v první jízdě.

SP2 – Sport do 1600 ccm

„Espédvojkám“ vládne letos jeden jezdec a nejinak tomu bylo v Dlhé. Peter Holubčík z týmu JLM Racing přidal další bezchybný výkon a získal již sedmé vítězství v řadě. Trápit jej chtěl hlavně Jan Maděra. Ten sice vystrčil drápy první rychlou jízdou, bohužel se v ní ale nevyhnul kuželu. A jelikož Holubčík přes den dále zrychloval, tak se Maděra i přes vyčištění svých dalších jízd usadil na druhém místě podia. O třetí místo se svedl těsnější souboj v podání Richard Spevák a Jirka Bařina. Spevák se v poslední jízdě vybičoval k nejrychlejší jízdě, která mu vynesla bronzovou příčku s náskokem jedné vteřiny. V čele šampionátu neohroženě stojí Peter Holubčík, o druhé a třetí místo však může usilovat ještě více jezdců. Favorizovaní jsou zejména Jan Maděra a junior Jakub Procházka.

SP3 – Sport do 2000 ccm

Maroš Mészáros se letos konečně dočkal a připsal si letošní první vítězství, velmi důležité ve vyrovnané tabulce šampionátu. Zvítězil o 1,5 vteřiny a přestože se z dalších pozic tlačilo na jeho místo několik jezdců, tlak ustál a zajel tři rychlé a čisté jízdy. Druhé místo obsadil Martin Škopek s úctihodnou konzistencí jízd. Jeho všechny tři časy se pohybovaly kolem hranice dvou minut a tři vteřin a rozdíl mezi jeho třemi časy byl pouhých osm setin, čímž si rozhodně vysloužil nekorunovaný statut mistra konzistence. Podium zkompletoval jeho bratr, Jakub Škopek. Ten zaostal o necelé tři vteřiny a i on podal pěkný konzistentní výkon. Šest bodů za třetí místo je pro něj navíc velmi důležitých v probíhajícím souboji o titul šampiona. Hypotetickou šanci totiž má stálé pět jezdců. Do závěrečného víkendu vstupují v pořadí Maroš Mészáros (50b.), Jakub Škopek (44), Andrej Hronec (39), Daniel Bátora (33) a Martin Škopek (31).

SP4 – Sport nad 2000 ccm

Favorizovaný Martin Bátora potvrdil predikce a i on získal již sedmou letošní výhru. Neměl to ale vůbec jednoduché. Po první jízdě držel těsný náskok, ale ve druhé jízdě vícekrát chyboval. Závěrečnou jízdu však zvládl na výbornou, zajel čistě a posunul svůj nejlepší čas o více než vteřinu, čímž se dostal zpět do čela na první pozici. Do SP4 poprvé nastoupil junior Jakub Procházka běžně startující v SP2 a vstup to byl panečku skvělý. Prokázal velkou rychlost, s „Type R“ se rychle sžil a nebýt penalizace ve třetí jízdě, mohl dokonce brát místo první. Nakonec je to pro něj tedy i tak krásná druhá pozice v těžké třídě. Na třetí příčce závod dokončil další Type R, tentokrát pilotovaný Peterem Nemčičem, který uhájil bronz o vteřinu dalším konzistentním výkonem, třemi jízdami ve čtyřech desetinách. Šampionátu vévodí vítěz závodu Martin Bátora, druhý je Branislav Goga, který dokončuje sezónu s náhradním vozidlem a třetí je Peter Nemčič.

R1 – Racing do 1600 ccm

Nejobsazenější třídu osmého závodu ovládl Dušan Šurýn, čímž si připsal druhé vítězství sezóny a potvrdil průběžně vedoucí pozici šampionátu. Tři velmi rychlé jízdy a všechny bez penalizací mu zajistily vítězství o půl vteřiny. Právě o půl vteřiny pak zaostal dablér na Peugeotu 106 Dominik Šurýn. A pro oba to bylo dokonce druhá, respektive třetí pozice absolutního pořadí závodu. Podium ve třídě zkompletoval Martin Hrivnák s Hondou CRX, který zaostal o deset vteřin za stříbrem a naopak o tři vteřiny uhájil zmíněnou bronzovou pozici. Šampionát není v R1 zdaleka rozhodnutý, před posledním víkendem je první Dušan Šurýn, druhý Michal Lupač a třetí Filip Obora.

R2 – Racing nad 1600 ccm

V Dlhé pokračoval souboj mezi triem Pavel Müller, Ľuboš Čelín a Miroslav Tichý. V tomto pořadí šampionátu tato trojice vstupovala do závodu a přesně v tomto pořadí Dlhá také dopadla. Pavel Müller podal dokonalý výkon, po celý den měl rychlostně lehce navrch a vyvaroval se také jakýmkoliv penalizacím čímž uhájil vítězství o čtyři vteřiny. V souboji o druhý flek to bylo mnohem vyrovnanější, když jej získal Ľuboš Čelín o pouhou jednu desetinu před Miroslavem Tichým, který byl sice o něco konzistentnější, ale přeci jen rozhodla o chlup lepší rychlost Čelína. Logicky tak z Dlhé odjíždí všichni na stejných pozicích v šampionátu.

SC – Supercars

Ladislav Pakši se vrátil po čtyřech absencích ve velkém stylu, když opanoval třídu SC i absolutní pořadí závodu. S přehledem zajel již v první jízdě nejrychlejší čas dne. A přestože se mu to později lehce zkomplikovalo, když ve druhé jízdě shodil a do třetí kvůli technických problémům ani nenastoupil, tak dokázal výhru uhájit. Druhým navrátilcem na tratě slalomu byl Martin Hroba, loňský absolutní šampion ČSAS. Hroba však Pakšimu zatím tolik nestíhal, v součtu zaostal o osm vteřin a zaujal druhou pozici ve třídě a čtvrtou absolutně. Na třetím místě pak dokončil vedoucí jezdec šampionátu, Robert Pástor, ten dokázal obránit stupňující se tlak Firtla s „open-wheel“ speciálem Sigma TN. Po Dlhé stále vede šampionát Pástor, druhý je Pakši a třetí Nina Piatriková.

Junioři

Další nabitý závod s 12 juniory, přičemž se dokonce sešly všechny naděje ze špičky. Rybník všem tentokrát vypálil Jakub Procházka, který poprvé nastoupil se Civicem Type R místo jeho běžného Coltu. A premiéra to byla vskutku náramná. Od začátku měl pořádnou rychlost, nedělal chyby a Juniorskou třídu v součtu ovládl o dvacet vteřin. K vítězství v juniorech navíc přidal druhé místo v SP4 a pěkné desáté místo absolutně. Boj o další pozice byl o poznání těsnější, hlavně o místo druhé. To nakonec vybojoval Martin Migdal s náskokem jedné desetiny. Přestože mu po první jízdě patřila až čtvrtá příčka, dokázal postupem dne zrychlit, v rozhodující moment vyčistit jízdu a katapultoval se tak na druhou pozici. O tu pouhou jednu desetinu pak zakončil na třetím místě Maxmilián Kepeň, pro kterého to bylo druhé podium sezóny. Ten naopak začínal čistě, ale později i přemírou snahy shazoval a zakončil tak Dlhou bronzem. „Až“ na čtvrtém místě tentokrát dokončil vedoucí jezdec šampionátu Aurel Kaufman, pro kterého to byl první závod mimo podium. Druhý je v pořadí šampionátu Martin Migdal a dva body za ním Jakub Procházka.

Ženy

Silvia Baranková zvítězila mezi ženami, čímž se stala již šestou vítězkou během letošní sezóny. Baranková měla po celý den navrch, byla rychlejší přibližně o čtyři vteřiny na jízdu a v osmi-vteřinovém náskoku také závod dokončila. Druhou pozici obsadila věkem ještě také juniorka, Sindy Mládeková. Ta postupně zrychlovala, čímž si již ve druhé jízdě pojistila druhý flek, ale na Barankovou tentokrát neměla. Třetí místo pak s větším odstupem obsadila Lucie Drbalová, která vedla šampionát a vedoucí pozici také uhájila. Do Hodonína však pojede s nadějí na titul také druhá Oľga Novotná, třetí Silvia Baranková a čtvrtá Hedvig Tünde Bognár.

Leave a Reply